February and March 2020 are the months chosen for the first commercial action of the year 2020 in CEMSOB. Being Spain and France the destiny, leaders of the Cooperative Apicola Namuncura Ltda visit different companies of the commercial agenda of the group.
Links with honey buyers are strengthened, through personal meetings, the provision of samples of recently harvested honey, and with the information provided by customers, the group’s work protocols are updated, as the destination market, consumer preferences and technological innovations in the process of packing at destination evolve.
Cemsob’s beekeepers invest in commercial missions since the beginning, understanding that this is the best way to know the honey importing and packing companies at the destination, generating confidence and materializing the close producer-packer link.
Expo Milan in 2015.
Social Roots 2016. Turin, Italy
Hall of Taste 2016. Turin, Italy.
The Netherlands 2016
Germany 2016
Spain 2017
Spain 2018
Spain 2020
France 2020
The trade agendas are managed from the general coordination of CEMSOB, following trade intelligence research on the destination territory, updating information with embassies, trade attaché offices, and business chambers.
The execution of the missions is in charge of the beekeepers who lead the cooperatives, being the members of the board of directors of the group and disseminators of the updated information that is distributed to the members of each cooperative in a network work of constant updating.
Misiones comerciales
Febrero y marzo 2020 son los meses elegidos para la primera acción comercial del año 2020 en CEMSOB. Con destino España y Francia dirigentes de la Cooperativa Apicola Namuncura Ltda visitan diferentes empresas de la agenda comercial del grupo.
Se fortalecen vínculos con los compradores de miel, mediante el encuentro personal, la provisión de muestras de miel recién cosechada, y con la información aportada por los clientes se actualizan los protocolos de trabajo del grupo, conforme evoluciona el mercado destino, las preferencias de los consumidores y las innovaciones tecnológicas de proceso para el empacado en destino.
Los apicultores de Cemsob invierten en misiones comerciales desde sus inicios, entendiendo que es la mejor forma de conocer a las empresas importadoras y empacadoras de miel en destino, generando confianza y materializando el vínculo estrecho productor – empacador.
Expo Milan en 2015.
Social Roots 2016. Turin, Italia
Salón del Gusto 2016. Turin, Italia.
Países Bajos 2016.
Alemania 2016.
España 2017.
España 2018.
España 2020.
Francia 2020.
Las agendas comerciales se gestionan desde la coordinación general de CEMSOB, previa investigación de inteligencia comercial sobre el territorio destino, actualización de información con embajadas, agregadurías comerciales y cámaras empresariales.
La ejecución de las misiones esta a cargo de los apicultores que lideran las cooperativas, siendo los integrantes del consejo directivo del grupo y divulgadores de la información actualizada que se distribuye a los asociados de cada cooperativa en un trabajo de red de constante actualización.
Add Comment